下載 (4).jpg

 

這首歌並沒有在《Dear Insanity》中,MV 的發布時間比專輯晚了兩個月,但由最後的畫面剛好能跟〈Don’t Go Insance〉接上而判斷出前後順序。

一起進入 Ian's Lore! DPR IAN 音樂+MV解析+世界觀完整解釋:Click Here!

Knowing how much it would take away/Knowing it would make me go insane 是兩個視角的對照,需要有對比的感覺,想了很久。捨棄掉很多更好聽的翻譯,結果雖然沒有很滿意但我還是決定要把對比感保留下來,所以用了付出/帶來。

 

Don't waste your tears

不要為我哭泣

On somebody you can’t even save

我無法被拯救

Throw me down to the wolves

將我扔入狼群之中

It's where I belong

那是我的歸宿

See you on the other side

我們會在彼端相見

Where our worlds will collide

在我們世界的交疊之處

Take what's yours

拿走屬於你的部分

Just leave me in two pieces

讓我剝離成兩半

 

I left my heart down in the basement

我把心遺留在地下室

Where all the Ravens take their turn

讓烏鴉們有機可趁

Picking at what’s left of me

啃食我僅剩的殘骸

 

I took you out of my existence

我將你從我的存在中抹去

Only to crawl back into your arms

只為了再次爬回你的臂彎

Knowing how much it would take away

即使知道要付出多少代價

 

Do you think we arе really dreaming?

你覺得這真的只是夢境嗎?

Can someonе tell me where I am?

請告訴我 我身在何處

I'm running out of sand

沙漏的沙所剩無幾

 

I took you out of my existence

我將你從我的存在中抹去

Only to crawl back into your arms

只為了再次爬回你的臂彎

Knowing it would make me go insane

即使知道會為我帶來瘋魔

 

I left my heart down in the basement

我把心遺留在地下室

Where all the Ravens take their turn

讓烏鴉們有機可趁

Picking at what’s left of me

啃食我僅剩的殘骸

 

I took you out of my existence

我將你從我的存在中抹去

Only to crawl back into your arms

只為了再次爬回你的臂彎

Knowing how much it would take away

即使知道要付出多少代價

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 JOjoJO 的頭像
    JOjoJO

    JOjoJO

    JOjoJO 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()